Nike Air Force patria k najväčšej klasike vo svete tenisiek
Ako prvé v roku 1982 mali vzduchovú bublinu, ktorá bola následkom ich popularity v basketbale. Najobľúbenejšou verziou sa stali Nike Air Force 1 Mid White. Celé v bielej verzii. Vrchový kožený materiál – prírodný, dobre priedušný, ktorý sa bez problémov prispôsobí nohe. Podšívka je zložená z textilu – charakteristická svojou pestrou škálou farieb a nízkou hmotnosťou. Používaná najmä v letných obdobiach. Podošva je zo syntetiky – ľahko sa ošetruje a je vhodná do daždivého počasia.
Marketing pomocou športových hviezd
Phil Knight vsadil na Michaela Jordana, ktorému dal svoje tenisky. Jordanovi v nich zakázali hrať. Ak by ale aj napriek tomu Jordan hral v teniskách od značky Nike, za každú hru by musel zaplatiť pokutu vo výške 5000 dolárov. Phil Knight sa s Michaelom Jordanom dohodol, že mu tie pokuty zaplatí, každú jednu, len nech v tom pokračuje. Bol to veľmi múdry ťah, ktorý pomohol tejto firme vyšplhať sa na vrchol pyramídy.
Začiatky značky Nike
Ak si viac prečítate o kariére P. Knighta zistíte, že to nemal na začiatku tak jednoduché. Dostal od otca 50 dolárov, to bol jeho základ. Údajne kúpil logo za 35 dolárov, ktoré mu vytvorila študentka, najprv ho to veľmi neočarilo, ale pod časovým tlakom logo nakoniec schválil. Podpísal zmluvu svojho života s Japoncami, ktorý dovážali tenisky do USA a na tom začala celá jeho kariéra a aj vyššie spomenuté Nike Air Force, ktoré sa stali klasikou vo svete tenisiek!
Nike v dnešnej dobe
Nezáleží či niekto povie Air Force, alebo Air Max. Všetci vieme, že sa hovorí o značke Nike. Marketing Phil Knight postavil na vysokú laťku. Ten mal nakoniec úspech a jeho značka bola natoľko populárnou, že sa stal 26. najbohatším človekom sveta! Pričom hodnota jeho značky činí 29,6 miliardy dolárov! A ako sme už spomínali, za logo dal 35 dolárov. Tvrdá praca sa vyplatila. Nie každý ale vie, ako s peniazmi zaobchádzať. To sa o P. Knightovi v tomto smere povedať nedá. Na základe toho čo dokázal a vybudoval vo svete tenisiek.