3 najčastejšie chyby, ktoré tvorba web stránok prináša a ako sa im vyhnúť

tvorba web stránok

Správna tvorba web stránok zahrňuje aj výber typografie

Tvorba web stránok so sebou prináša veľa úskalí, ktoré môžu byť pre váš biznis kameňom úrazu. Ak už ste sa pustili do podnikania a chcete rozbehnúť aj svoju novú web stránku (čo už je v dnešnej dobe takmer nevyhnutnosťou), kľúčom je vyhnúť sa niektorým najčastejším chýbam, ktoré úzko súvisia s web designom aj tvorbou web stránok vo všeobecnosti.

Kvalitná UX (užívateľská skúsenosť) je základom úspechu

Hlavným krokom k tomu, aby vaša tvorba web stránok bola úspešná, je vytvoriť takú stránku, ktorá bude pre návštevníkov ľahko čitateľná a dostatočne prehľadná na to, aby na nej čo najrýchlejšie našli presne to, čo hľadajú. Dnes už totižto nie je najdôležitejšie ponúknuť produkt alebo službu na predaj, ale ponúknuť zákazníkom aj kvalitnú užívateľskú skúsenosť na vašej stránke.

To môžete docieliť pomocou hneď niekoľkých krokov:

  1. Ešte pred tým, než tvorba web stránok začne, premyslite si osnovu, resp. štruktúru pre vašu web stránku – pre jej design aj pre jej obsah
  2. Po vytvorení web stránky zanalyzujte štrukturálne chyby každej jednej podstránky
  3. Odstráňte z podstránok text, ktorý bude pre vašich návštevníkov zbytočný
  4. Najdôležitejší obsah umiestnite hneď na vrch podstránky, aby to bolo to prvé, čo návštevníci uvidia.

Tvorba web stránok a správna typografia

tvorba web stránok

V jednoduchosti je krása

Ďalej je dôležité zvoliť si aj správnu typografiu pre vašu stránku. Je jedno aký nádherný typ fontu použijete, ak bude pre návštevníkov stránky nečitateľný. Stavte teda na jednoduché, ale zato estetické typy fontov, ktoré sú ľahko čitateľné. Dôležitá je tiež správna veľkosť písma (a to najmä pre mobilné zariadenia) a veľkosť riadkovania.

V jednoduchosti je… úspech

Naveďte svojich zákazníkov na správnu cestu a nedovoľte, aby sa na vašej web stránke „stratili“. Tvorba web stránok by preto mala zahŕňať aj kvalitné call-to-action tlačidlá, aby užívateľ presne vedel, čo má od jednotlivých akcií očakávať. V tomto smere sa takisto neoplatí byť príliš kreatívny, najlepšia cesta k úspechu vedie prostredníctvom čistých a jednoznačných call-to-action tlačidiel.